Saturday, August 22, 2009
Selamat berpuasa ye bagi semua umat Islam..
السلام عليكم..cewaahh, mentang² ah bulan pose..1st entry aku bg salam..selame ni x pulak..heheheh..ok² tgk entry mcm ni pon nak wat memain..aku juz nak wish selamat berpuasa je..aku hope dpt le pose penuh walopon pade zahirnye mcm mustahill.. so kt cni saje je la aku nak tunjuk lafaz niat pose n bukak pose skali..bkn ape, aku sendiri yg dh tua bangke ni pon kdg² x ingt²..tp yg lawaknye bile bdk² nak masok pusat akses kt sekola aku tu leh plak aku tanye dorg..:)) kt cni aku sertakan lafaz niat puasa dan bukak puasa ye..

Lafaz Niat Puasa
Maksudnya:“Sahaja aku puasa esok hari, menunaikan puasa fardu Ramadhan, tahun ini, kerana Allah Taala”

Lafaz Berbuka
Maksudnya: “Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang”.




Pengumuman²..
Penyimpan Mohor2 Besaq…Yang Besaq2 Kepala dgn ini mengisyhtiharkan bahawa PUBLIC HOLIDAYS untuk semua … untuk Sebulan (No Overtime!! and No Replacement!!! ). Maka Dgn ini ingin diberikan sedikit Pesanan kepada MANUSIA :

- Kalau dok beratur panjang di Kedai Mamak di waktu puncak – Bukan yang suruh!!

- Kalau ada Runner dok tolong beli Bekalan – Dia takdak kena mengena dgn !!!

- Kalau tak reti2 nak buat amal ibadat – Bukan yang dok bagi hampa MALAS tau!!

- Kalau dok pakai terdedah sana-sini – Bukan yang suruh dan bukan yang suruh tengok..!!

- Kalau dok pi berkepit sana-sini dgn marka siang malam – Bukan yang bagi line!!

- Kalau dok Boros sangat shopping Raya – Bukan yang suruh!!

- Kalau dok tak habis2 mengata orang – Bukan yang bagi idea!!

- Kalau tak habis2 dok berdengki kat orang – Memang bukan yang dok cucuk!!


tp pelik ah..setan ade ke xde ke..pangai manusia cmtuh gak..:)) so nak salahkan sape plak kalo wat bende yg x leh dibwat mase bln pose..:P





posted by -=ash=- @ 11:11 AM  
 
About Me


Name: -=ash=-
Home:
About Me:
See my complete profile


Dunia Ashkann

Create Your Badge
Nuffnang
Previous Post
Archives
poRT NguMPat²
Port Lepak Aku
Blog Orang²