Thursday, August 27, 2009
oh khamis pulak~
adeh..apsl la lately ni aku suke menggunakan oh..hahahah..ntahla, bia la..ok hari ape aku bwat ek? seingat aku harini aku bgn awl gak la, tp boleh plak lps dh siap pakai baju sume aku tertido..adeh..ape la ko ni ashkann..then kul 7.25 kot terjage..trus turun bawah iron tudung..tudung xiron lg..malas betol..dh siap sume aku kua umah dlm 7.35 la..terlmbat lg kua umah.. bwk mcm biase kelajuan x menentu..paling laju pg td rsnye 120kmj kot..adeh..ko ingt ko dirve kt hiway ke ashkan?hahahaa..ntahle, yang aku pasan adik bradik aku sume jenis bawak kete laju..byk kali la org report kt abah aku mase beliau jage myk..heheh.."huh anak kamu tu bakar, hebat tu..laju je bawak ketenye.." tu le kate² yg aku ingt..bkn sorg 2 org repot kt abah aku...nk wat cmne, dh jenis cmtu..abah aku pon rilex je la dgr..

sepanjang aku ade lesen kete seingat aku 2x je aku penah langgar binatang sampai mati kot..x sengaje ah..seko kucen mase kt taman cempake ipoh, seko ayam kt simpang tiga..bkn aku sengaja nak langgar..aku rase besalah ok..tp nk wat cmne..langgar org x penah lg n hope sampai bile x kan langgar..langgar kete penah sekali tu pon secare x sengaje..adeh..yg paling memalukan aku eksiden dekat ngn umah aku..mase tu aku jln punye jauh, dh balik umah baru nak eksiden..malu betoi..tayar aku pecah tang korner, nak wat cmne..stering pon berat terus le kedebom langgar kete org..wira lak tu..oh ye mase tu aku memandu kete mayat yek..CAN 1*07..alhamdulillah aku yang melanggar xde pape, n yang dilanggar pon xde pape..cume kete org tu jek teruk aku bwat..adeh..kete aku biase jek..xde kemek sgt cume sport rim satu rosak..x pasei² abah aku kne ganti sport rim baru..


adeh ni apsl aku cite psl ni?hahah..lawak plak..arini aku x nak cite ape yang aku bwat kt skola sbb aku mmg x bwat ape..mkn gaji bute le rini..adeh bedose sungguh..abes aku nak cite psl ape ek?erm..jap aku nak ingt..ha..nk cite psl radio la..aku skng mmg layan hot.fm jek..mmg kalo sape nek kete ngn aku terpakse la dgr hot fm tu..dulu aku layan sinar..mmg sinar je la yg aku dgr. tp sejak linda onn masok sinar terus aku x penah dgr..lawak kan?aku pon x tau le ape dose linda onn tu ngn aku sampai cmtu skali aku bwat..hehehe..aku bkn ape, kalo aku x suke tu mmg x suke la..dgr sore pon aku x mo..nak nengok muke apetah lg..ntah ah, aku mmg cmni..

dulu ingt lg mase blaja aku gado ngn lect tu..lec tu le 'pandai' sgt..ckp die je la betol..die ingt aku takut ke? ku x heran le..sbb aku seyes mase tu nyampah killers ngn die, die pon dh aim aku..esemen aku sume bg '0' je..aku pon ckp le kt die.."xpe ah puan, sy xtend je la kls puan ni..puan x yah tgk muke sy dh.." hah terkezut die ngn tindakan aku tu..pastu die pon ckp ah lg.. "kalau awak xtend pon kls sy, sem dpn awk jmpe sy gak..sbb sy je yang ngaja lab ni..(mase tu beliau ngaja lab elektronik aku)" aku x tau le ape tujuan die tu..mungkin die terkejut ngn tindakan aku kot..maybe nak pujok ke hape..sbnrnye die nak aku mintak mahap ngn die je..tp beliau silap le..bkn aku yg salah, so watpe aku nak mintak mahap kan? wah kerasnye pale aku..tukk~ sambil mengetok pale sendiri..then aku ckp le "xpe ah puan, kalo camtu saye behenti je la.." zupp..killers sentap lect aku..hahaha..aku pon mase tu air mate mmg dh nak terburai aku terus amik brg² aku kua dr lab trus..aku x suke nanges dpt org..x macho..wexx..hahaha..aku start moto trus balik kg yek..bkn balik umah sewa..4 ari kot lps tu aku x dtg kls..adeh..tetibe baru tersedar..ni cite psl ape lak ni??dh le mls nk cite psl ni..byk lg tp mls le aku nk cite..tp akhirnye sume setel dan alhamdulillah aku dpt gak diploma dalam bidang kejuruteraan elektronik (komputer) aku dgn cgpa 3.37 pada 3 April 2008..xde la bgs pointer aku, tp ok la dgn aku yg x blaja ni kan?ehe..

dr satu cite g satu cite aku ni..ntahle kenangna jek sume ni mase blaja..teruk² aku pon aku dpt le tawaran sambung degree kt uthm dulu name die kuittho..tp dh selamat tolak and aku x penah menyesal pon aku tolak..aku mmg akan sambung degree, tp bkn dlm mase yg terdekat ni kot..life aku x stabil lg..sbb smlm mase cet ngn sorg adek ni yang aku kenal dr facebook die ade tanye impian aku..salah satu impian aku nak ade ijazah ok..itu paling sengkek! kalo aku mampu, aku mau ade master..

aku mau ini versi sekadar berangan..
# mau beli suzuki siwft.. xdpt swift mau latio sport..ngeee~
# mau beli laptop yg saiznye 15.6"
# beli desktop yg processornye i7
# mau beli naza bike sport 250..:))
# mau beli psp


adeh..gaji ko tu kecik je ashkann oi..angan² dh rege bape ratus ribu..hahahah..

x mustahil kan satu hari nanti ape yang aku angankan ni jd kenyataan?

sekian bebelan aku..:))

Labels: , , , , ,

posted by -=ash=- @ 2:09 PM  
 
About Me


Name: -=ash=-
Home:
About Me:
See my complete profile


Dunia Ashkann

Create Your Badge
Nuffnang
Previous Post
Archives
poRT NguMPat²
Port Lepak Aku
Blog Orang²