Friday, September 11, 2009
mati..bila?
hurm..mcm pelik je kan tajuk entry aku ni?heheheh...sebenarnya arini mase aku balik keje td ade satu exsiden..motor dengan lori yang panjang..aku x pastila sape yang salah, tp yang pasti penunggang moto tu mungkin sudah meninggal..mungkin cara kematiannya agak tragik sebab dilanggar lori, tp beliau meninggal pada hari jumaat dan dibulan puasa pulak tu..sudah tertulis kan semua ni?

semua orang pasti menempuhi mati..tapi bila?aku sendiri x tau aku akan mati bila..aku sendiri x tau mak abah yang aku paling sayang akan mati bila..dan aku sendiri gak x tau abang² kesayangan aku akan mati bila..bukanla aku nak mendoakan semua orang mati..tp mati itu pasti!

kadang² bila aku bawak kete otw nak g keje, aku selalu pikir mesti aku akan mati eksiden..aku x tau kenapa aku leh pikir cmtu, tp memang itu yang aku selalu pikir! siapa nak mati dalam keadaan macam tu?aku boleh kerat jari la semua orang x nak mati dalam keadaan macam tu..tp kalo dh ajal nak buat macam mane??

aku perasan gaya pemanduan aku cewahh ayat..cara aku memandu tu bahaya..aku tau, aku sedar..tp aku dh biasa..tp lepas ni aku cuba utk bawak sopan..ia aku yang mati, tp jangan aku yang menyebabkan kematian! aku x nak menanggung rasa bersalah tu seumor hidup! sedangkan terlanggar anak kucing, ayam pon aku rasa bersalah sgt²..apetah lagi manusia?

adeh nape entry aku pasal mati ni?ntahla, yang pasti manusia perlu sentiasa mengingati mati..tp jangan la ingat jek, amalan x buat..aku ckp ni pada diri aku..aku sedar sejak akhir² ni aku leka, aku lalai..taksub sgt dengan dunia ni..Tuhan, kau ubahkanlah diriku ini..kembalikan la aku ke pangkal jalan..bukakkan lah pintu hatiku untuk memperbanyakkan ibadahku kepadaMu ya ALLAH..amin..


notakaki:aku menujukan sume kate² lam entry aku ni pada diri aku sendiri yang makin alpa dan leka..

posted by -=ash=- @ 7:12 PM  
 
About Me


Name: -=ash=-
Home:
About Me:
See my complete profile


Dunia Ashkann

Create Your Badge
Nuffnang
Previous Post
Archives
poRT NguMPat²
Port Lepak Aku
Blog Orang²