Tuesday, September 15, 2009
sejarah penubuhan..[entry yg panjang!]
ceit lawak jek tajuk entry neh..mcm nak belajo sejarah plak..padahal spm dl sejarah tu nasib x gagal jek..seyes x minat sejarah, tanda seru pls..:))

aku terpikir tajuk entry neh mase ngah iron baju nak keje esok..tatau cane leh terpikir psl ni..mase ngah iron baju tu aku nengok si janet ni tgh reronde bilik abg aku yang aku bwat bilik iron tu..aksi si janet ni mcm mak mentua tgh usha bilik anak menantu dia ah..bwh katil sume die masok..kotak² sume die jenguk..sape kah si janet?? uh, misterinye..si janet ade lah seeko kucen..iye kucen, beliau bkn ahli wonderpets ataupon pelakon tambahan garfiled..tp beliau adelah kucen peliharaan aku yang pandai gak la..sile wat nada flat x ikhlas ek..=))

eh apsl dh lari topik ni, tanda soal pls..=)) sile kejar yek cik ashkann..

ok² sebenarnye mau story psl sejarah penubuhan laman sosial aku..ulangan, laman sosial aku ek, bkn sejarah penubuhan laman sosial tu sendiri..ape laman² sosialan yang aku ade??oh, aku ade friendster, aku ade myspace, dan aku gak ade facebo0k..

aku mulekan dgn friendster dulu sebab ni la laman sosialan petame yang aku ade..camne aku leh terregister frenster aka fs ni??seingat aku ah mase abes spm dulu tahun 2003 (oh nampak sgt aku sudah tua..) aku ade la g kusus belajo komputer kat cosmopoint ipoh..agak mahal yek yuran die..dlm mase 3bln ntah bape ribu duit itu melayang..tp xpe la pengetahuan punye pasal, lgpon mukan duit aku..:) tgk dh melalut lg ko ni ashkan..? ok² aku kembali ke pangkal jalan sekejap ni..fs aku diujudkan sebab mase tu ade bdk aka classmate aku, namenye azizi..die la yang ajo aku dan ngajak aku..ehe mase lam kelas aku ngn si azizi ni mmg men ym jek..x belajo pon..ehe sbb ape kitorang men ym jek?? sbb die nak ngayat aku dulu..ehe lawak killers n seyes kalo mase tu die propose aku kompem aku terima even mase tu aku bekawan agak rapat gak ngn along..aku ngayat along, die ayat aku..lgpon seyes beliau sgt baik dan oh emsemnye..:x beliau gak la yang mengajo aku men boling dan bwat aku ketagih men boling betahun²..tp skng thn ni baru 2x jek men boling..agaknye nak pegang bola die pon aku dh lupe..:P tgk ashkan lari tajuk g..ehe wat muke x besalah, fs ni seingat aku diregisterkan pade april 2004 disebabkan si azizi ataupon dextercz..tapi yang lawaknyesi bdk cz ni fs die x aktif dh skng..sekian utk sejarah penubuhan fs aku..

ha ni plak psl sejarah penubuhan myspace aka ms..aku dh x ingat la sape yg invite aku me ms ni..tp kalo x silap aku, ms ni aku reg sendiri pd thn 2004 gak..seingat aku la si azizi akak cz tu gak la kot..sbb beliau penah berkata "ms tu lg besh dr fs", agaknye sbb tu la aku register ms..kalo x silap aku ms diregisterkan pd march 2004..

haaa...ni lagi satu! facebook aka fb..fb ni aku dh reg lame dh kot sbb mase tu kwn² aku invite, so aku reg jek..tp sumpah x penah aktif! tp sejak akhir² ni ntah hantu mane yg menghasut aku, aku pon x tau..dl mmg aku slu ckp kt kwn² aku cukop ah dgn fs, ms je..tamo hi5, tagged, fb , twitter ngn ntah ape lg ntah..tp last² aku terkantoi dan terleka dgn fb sampai kdg² aku x bukak lgsg fs ngn ms aku..aku leh terjebak dgn fb ni sebab aku bosan dgn keje aku skng! seyes sgt bosan! rase nak benti jek..:(( aku sedeh..tp tade sape phm..aku mls nak ckp lelebih sbb ade jek org ckp aku ni x reti besyukor..aku bersyukor, Alhamdulillah aku dpt kje gomen ni..tp ntahla..manusia x penah puas..aku la manusia tuh! bile byk kje, nak kje yg rilek²..bile kje rilek² nak kje byk²..tp seingat aku la, mase aku keje kt my10s, aku x penah merungut psl kje byk..aku lg suke ade la..sampai sume kej aku nak wat, kje yg sng² jek aku bg bdk len bwat..jarang la nak tgk aku men game, bkak fs, ms mase kje my10s (mase tu seyes fb x penah bukak!) tp bile kje gomen ni, itu jek la yang aku bukak..kdg² sampai skola pg² dh bukak ym..punye xde kje tu..aku jd addict same fb bkn sbb ape, sbb dlm tu ade game..habis sume game aku explore, aku men..sampai nak termuntah dh..aku nak ade keje..tp aku mmg sorang pekerja..aku nak makan gaji celik, bkn gaji buta...ntahla..aku pon x tau la lame mane leh betahan ngn keje skng ni..jgn sampai aku bosan n decide nak berhenti kje sudah..:| aku ni bkn betol..

mak aih, panjang killers bebelan shial aku..sejarah penubuhan campo luahan perasaan ni..:)) ok ah sekian bebelan aku utk arini..hope esk aku ade kje mcm keje aku arini..sbb arini aku wat koje sampai terlupe nak men fb..:)) xpe kt umah aku leh berfacebooking gak..:P

notakaki: seyes aku makan dlm ngn bdk² jtkpk yang kate aku x reti besyukor la, x reti itu ini la..ah fedulikkan mereka sume tu ashkan!
posted by -=ash=- @ 11:10 PM  
 
About Me


Name: -=ash=-
Home:
About Me:
See my complete profile


Dunia Ashkann

Create Your Badge
Nuffnang
Previous Post
Archives
poRT NguMPat²
Port Lepak Aku
Blog Orang²